Aktualności

Pulsowanie tła. Ambientowy koncert w duchu fin de siècle

Zapraszamy na wyjątkowy wieczór muzyczny inspirowany sztuką fin de siècle

W przestrzeni wystawy „Olga Boznańska i…” zabrzmią ambientowe przetworzenia polskich kompozycji, słuchanych w ówczesnych salonach krakowskich.

Kanwą wieczoru będą motywy walców wybitnego twórcy – Jana Nepomucena Bobrowicza, nazywanego „Chopinem gitary”, oraz kompozycje Jadwigi Sarneckiej, które u współczesnych budziły skrajne emocje – od euforii po zarzuty „dziwaczności”.

Tytułowe „pulsowanie tła” odnosi się do przestrzennej formuły odkrytej przez Olgę Boznańską: gry pomiędzy bezkonturowymi postaciami i wibrującym, niedookreślonym tłem. Formuła ta przeniesiona zostanie do wykonywanej tego wieczoru muzyki.

W ducha epoki zanurzymy się poprzez mgliste, horyzontalne, niekiedy punktowo lśniące pejzaże elektroakustyczne, inspirowane tematyką prezentowanych na wystawie dzieł.

Maja Miro / flety, soma pipe
Petar Petkov / gitara, gitara elektryczna
Dariusz Mazurowski / elektronika

Informacje praktyczne:
▪️ 28.11 (piątek)
▪️ godz. 18.00-19.30
▪️ Oddział Sztuki Nowoczesnej
▪️ Pałac Opatów, ul. Cystersów 18, Gdańsk

Wstęp wolny. Nie obowiązują wcześniejsze zapisy.

O WYKONAWCACH:

Maja Miro / multiflecistka, kompozytorka

Specjalizuje się w grze na poprzecznych fletach historycznych od XVI do XIX wieku, tworząc projekty sytuujące te instrumenty w różnych kontekstach współczesnych. Głównym obszarem jej zainteresowań jest punkt styczności pomiędzy dawną sztuką i estetyką dźwięku a współczesną wrażliwością i nowymi formami kreacji.

Od 2011 roku programuje festiwal Cappella Angelica w Bazylice Mariackiej w Gdańsku, w ramach którego prezentowana jest muzyka dawna, nowa i improwizowana – z udziałem instrumentów historycznych.

Petar Petkov / gitarzysta, kompozytor

Specjalizuje się w interpretacji repertuaru od renesansu po muzykę XX i XXI wieku, ze szczególnym uwzględnieniem utworów polifonicznych i sonorystycznych. Jego praktyka artystyczna łączy historyczne podejście do wykonawstwa z poszukiwaniami brzmieniowymi we współczesnej muzyce.

W swojej działalności wykonawczej koncentruje się na mniej znanym repertuarze, przywracając do życia dzieła marginalizowanych lub zapomnianych kompozytorów.

Dariusz Mazurowski / kompozytor, producent, wykonawca

W swojej twórczości koncentruje się przede wszystkim na utworach elektroakustycznych, ale realizuje także instalacje audio, kolaże radiofoniczne, pejzaże dźwiękowe, field recording czy improwizowaną mu zykę elektroakustyczną.

W kompozycjach wykorzystuje zarówno instrumenty analogowe, jak i współczesną technologię cyfrową, łącząc dźwięki syntetyzowane z materiałem pochodzącym z nagrań mikrofonowych. Jego muzyka prezentowana wykonywana była na festiwalach w Europie, Ameryce Północnej, Południowej i Azji.

adminPulsowanie tła. Ambientowy koncert w duchu fin de siècle